یزدفردا: گوگل ادعا می‌کند که این اولین شکایت یک شرکت فناوری علیه کلاهبرداران رمزارز در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود.

به گزارش یزدفردا: گوگل شکایت جدید علیه گروهی از کلاهبرداران حوزه رمزارز به ثبت رساند و مدعی شد که آن‌ها با آپلود برنامه‌های سرمایه‌گذاری و صرافی رمزارز تقلبی در گوگل‌ پلی، از بیش از 100 هزار نفر در سراسر جهان کلاهبرداری کرده‌اند.

براساس گزارش CNBC، گوگل ادعا می‌کند که این اولین شکایت یک شرکت فناوری علیه کلاهبرداران رمزارز در جهت حمایت از مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. در شکایت گوگل‌ اعلام شده که متهمان «تعریف نادرستی به گوگل ارائه کرده‌اند تا برنامه‌های جعلی خود را در گوگل‌ پلی آپلود کنند.» به گفته غول موتور جستجو، ناشران این برنامه‌ها درباره هویت، مکان و ماهیت برنامه خود اظهارات نادرستی ارائه کرده‌اند.

غول موتور جستجو در شکایت خود به قانون سازمان‌های تحت نفوذ و فاسد باجگیر (RICO) اشاره کرده است و می‌گوید متهمان حداقل 87 برنامه تقلبی را برای فریب کاربران ایجاد و منتشر کرده‌اند.

«حلیمه دلین پرادو»، مشاور عمومی گوگل در یک مصاحبه اختصاصی به برنامه CNBC Crypto World می‌گوید:

«این یک فرصت منحصربه‌فرد برای ما است تا از منابع خود برای مبارزه با خرابکارانی که درحال اجرای یک طرح رمزارزی گسترده برای فریب برخی از کاربران ما هستند، استفاده کنیم.»

کلاهبرداری بیش از یک میلیارد دلاری از مشتریان گوگل

او در ادامه می‌گوید: «تنها در سال 2023 ما شاهد بیش از یک میلیارد دلار کلاهبرداری رمزارزی در ایالات متحده بودیم و این [پرونده قضایی] به ما این امکان را می‌دهد که نه‌تنها از منابع خود برای محافظت از کاربران استفاده کنیم، بلکه نوعی معیار برای هکرهای آینده داشته باشیم که نشان می‌دهد ما این رفتار را تحمل نمی‌کنیم.»

گوگل در شکایت خود مدعی شده که دو مورد از این برنامه‌ها موفق به کلاهبرداری از بیش از 100,000 نفر در سراسر جهان شده‌اند. غول فناوری همچنین ادعا کرده که از هر قربانی بین 100 دلار تا ده‌ها هزار دلار سرقت شده است.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا